از چه راه هایی می توان به داشتن بواسیر پی برد ؟

از چه راه هایی می توان به داشتن بواسیر پی برد ؟


بواسیر یا هموروئید زمانی بروز می‌کند که سیاهرگ‌ها در راست روده یا کانال مقعد گشاد شده و متورم می‌شوند و باعث بروز ناراحتی و درد در افراد مبتلا هستند. بواسیر ممکن‌ در مجرای‌ مقعدی‌ با عنوان بواسیر داخلی‌ یا در مدخل‌ مقعد تحت عنوان بواسیر خارجی‌ بروز کند. در برخی موارد ممکن است فردی چندین وقت به بواسیر مبتلا بوده باشد اما فقط در صورت خونریزی‌ به وجود این مشکل در خود پی ببرد و تا پیش از خونریزی وجود آن مشخص نباشد. بیشتر افرادی که با این مشکل مواجه می‌شوند شامل زنان باردار افراد مبتلا به یبوست و کسانی هستند که به مدت طولانی می‏نشینند. افرادی که به دلیل ابتلا به یبوست مدت طولانی دستشویی می‏نشینند و یا در صورت ابتلا به اسهال به خود فشار زیادی می‌آورند به بواسیر مبتلا می‌شوند. بواسیر می‏تواند ایجاد ناراحتی و حتی درد کند، اما پزشک می‌تواند به شما کمک کند که بهبود پیدا کنید.

  ادامه مطلب ...

پیشگیری از بیماری هموروئید

پیشگیری از بیماری هموروئید یا بواسیر


بهترین راه برای جلوگیری از هموروئیدها، نرم نگه داشتن مدفوع است. 

خوردن غذاهای با فیبر بالا - با مصرف میوه، سبزیجات و غلات مدفوع را نرم نگه دارید.

مقدار زیادی مایعات بنوشید - نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در هر روز برای کمک به نرم نگه داشتن مدفوع می باشد.

مکمل های غذایی را در نظر بگیرید - مقدار فیبر توصیه در رژیم غذایی 25 گرم در روز برای زنان و 38 گرم در روز برای مردان مورد نیاز است مطالعات نشان داده اند که مکمل های بیش از حد فیبری از قبیل Metamucil و Citrucel  سبب بهبود علائم کلی و خونریزی بواسیر می شوند این محصولات در نرم و منظم نگه داشتن مدفوع موثرند.

 

ادامه مطلب ...

مدفوع خونی نشانه چیست؟

خون در مدفوع  می‌تواند بیانگر یک جراحت یا ناهنجاری داخلی باشد. پزشک باید بدون تاخیر این عارضه را مورد ارزیابی قرار دهد.

اگر در سالاد از فلفل قرمز استفاده کرده باشید، احتمال دارد به صورت گول زننده ای لوله گوارش را طی کند و همان طور قرمز رنگ دفع شود.

 

اما به طور کلی اگر چیزی قرمز در مدفوع دیدید، لزومی ندارد برای تشخیص آن پزشک باشید. وجود چیزی به رنگ خون در مدفوع، به جز در چند مورد حتما ‌خون است.

 

شاید شایع ترین علت وجود خون در مدفوع، بواسیر یا شقاق مقعد باشد. بواسیر بافت کوچک پف کرده ای است که از محل خود در مقعد خارج شده است. زور زدن موقع دفع مدفوع می تواند آن را به خون بیاندازد. شقاق مقعد هم وجود ترک هایی در پوست اطراف آن است که آن هم در اثر زور زدن زیاد به وجود می آید.

در هر دو مورد، این خون به مدفوع اضافه می شود.

 

  ادامه مطلب ...