بیماری بواسیر چیست ودرمان آن چگونه است؟

بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و درمان آن چگونه است ؟شرح بیماری :بواسیر عبارت‌ است‌ از سیاهرگ‌های‌ گشادشده‌ ( واریسی‌) در راست‌ روده‌ یا مقعد. بواسیر ممکن‌ در مجرای‌ مقعدی‌ (بواسیر داخلی‌) یا در مدخل‌ مقعد (بواسیر خارجی‌) واقع‌ شده‌ باشد. بواسیر ممکن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونریزی‌ بدان‌ پی‌برده‌ شود.


 

علایم‌ شایع‌ :

خونریزی‌. امکان‌ دارد خون‌ قرمز روش‌ به‌ صورت‌ رگه‌هایی‌ در اجابت‌ مزاج‌ دیده‌ شود یا به‌ دنبال‌ اجابت‌ مزاج‌، خون‌ به‌ مقدار کم‌ و به‌ مدت‌کوتاهی‌ چکه‌ کند.درد، خارش‌ یا ترشح‌ مخاطی‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌وجود یک‌ برجستگی‌ در مقعداحساس‌ این‌ که‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌، راست‌ روده‌ به‌طور کامل‌ تخلیه‌ نشده‌ باشد (این‌ حالت‌ تنها در مورد بواسیر بزرگ‌ دیده‌ می‌شود).

  ادامه مطلب ...

کیست مویی و ابسه و درمان....


یکی از شکایت ‌های نسبتا شایع، مخصوصا در سنین جوانی، به‌ ویژه در بین آقایان، ترشحات خط بین دو باسن و کثیف شدن لباس زیر است که دلیل آن، کیست مویی یا همان سینوس پایلونیدال است که علت دقیقی برای آن شناخته نشده اما عواملی از قبیل رویش غیر طبیعی موها از دلایل اصلی آن است.

ایجاد فشار در ناحیه ی پوست ممکن است از علل دیگر آن باشد. این بیماری بیشتر در افراد پُر مو دیده می‌ شود؛ مخصوصا در کسانی که شغل‌ های نشسته دارند؛ به همین علت، به آن بیماری رانندگان هم گفته می ‌شود.

زیاد نشستن ‌های طولانی، چاقی، صدمات پوستی و التهاب در پوست و سابقه ی فامیلی از جمله عوامل مستعد کننده ی ابتلا به این بیماری است.

علایم کیست‌ های مویی شامل درد، تورم، آبسه و عفونت است. 

کیست‌ های مویی ممکن است به سرعت و ظرف چند روز اتفاق بیفتند و سبب بروز مشکلات طولانی ‌مدت شوند.

  ادامه مطلب ...

علائم بواسیر چیست؟


شایعترین علائم مشترک در بواسیر داخلی و خارجی عبارتند از:خونریزی در هنگام اجابت مزاج. ممکن است بعد از اجابت مزاج شما بر روی دستمال توالت رگه های از خون را مشاهده کنید.


خارش


درد در ناحیه مقعد. ممکن است تمیز کردن و لمس کردن ناحیه مقعد دردناک باشد.


علائم بواسیر داخلی (هموروئید داخلی)


اگر به بواسیر داخلی مبتلا شده باشید ممکن است بعد از دفع مدفوع رگه هایی از خون را بر روی دستمال توالت و یا کاسه توالت مشاهده کنید. یا اینکه در سطح مدفوع خون وجود داشته باشد.


 

ادامه مطلب ...

بواسیر و شقاق چیست؟

 از شایع‌ترین عللی که بیماران، به نام بواسیر مراجعه می‌نمایند همان : 
۱- شقاق یا فیشر و ۲- بواسیر داخلی می‌باشد: 

۱- شقاق یا فیشر (سوزش و درد و..): 
شقاق چیست؟ شقاق نام عربی و فیشر نام انگلیسی آن و ترک یا چاک خوردگی نام فارسی آن می‌باشد که در واقع‌‌ همان زخم شدن لبه داخلی مقعد می‌باشد. از علل مهم آن عبارتند از: خروج سخت مدفوع خشک، عدم مصرف فیبر و آب کافی، مصرف بعضی از دارو‌ها، یبوست، زور زدن در هنگام دفع مدفوع، وجود استرس، و... 

 
ادامه مطلب ...

علایم و نشانه هاى هموروئید چیست؟


خونریزى: اولین و شایع ترین علامت خونریزى است. خونریزى هنگام اجابت مزاج است که پس از دفع مدفوع سفت ایجاد مى شود و به صورت خون روشن و تازه روى کاسه توالت مى چکد. وضعیت آن طورى است که اکثراً پس از مدفوع است و به عبارتى از مدفوع جدا است.
افراد بایستى متوجه باشند که اگر خون مخلوط با مدفوع باشد بایستى به سایر عوامل مثل سرطان ها، پولیپ ها و کولیت ها مشکوک شده و حتماً بررسى کامل کولون توسط جراح متخصص کولورکتال انجام شود.
خروج توده (بیرون زدگى): دومین علامت بیرون زدگى است که گاهاً بالشتک هاى بواسیر از مقعد خارج شده که خود به خود جا رفته و یا براى جااندازى نیاز به دستکارى دارند و گاهى آنقدر وسیع هستند که قابل جااندازى نیستند و بایستى سریع تر به جراح مراجعه شود.
 
 
ادامه مطلب ...